Tablet a tanórán

Forrás: LdU

Szeretne rendszeresen hírekről, cikkekről értesülni?
Lájkolja Ön is a –> Zentrum Facebook oldalát

Németországi és német nemzetiségi iskolaközpontokban
dolgozó tanárok cseréltek tapasztalatot

Baden-württembergi német vendégek – Claudia Stuhrmann projektvezető, Thomas Menzel és Jan Wohlgemut – érkeztek tapasztalatcserére a Magyarországi Német Pedagógiai Intézet (UDPI) közreműködésével megrendezett projekttalálkozóra, amelynek március 11-e és 15-e között a bajai Magyarországi Németek Általános Művelődési Központja (MNÁMK) és a pécsi Koch Valéria Iskolaközpont voltak a házigazdái. Főként két témáról esett szó: a digitális oktatásról, a digitális történelem tankönyv (mBooks) tableten való felhasználási lehetőségeiről, valamint a gimnázium és az egyetem közti átmenet nehézségeiről. A program a Német-Magyar Kulturális Vegyes Bizottság Állandó Albizottságának támogatásával jött létre.

54214980_435566003916437_5891736519181336576_n

A német vendégeket március 12-én a Magyarországi Németek Általános Művelődési Központjában (MNÁMK) Baján fogadta a magyar delegáció, melynek tagjai Szauter Terézia, az intézmény főigazgatója, Scherer Gabriella, az MNÁMK tanára, valamit Weigert József, a pécsi Koch Valéria Iskolaközpontban működő UDPI vezetője voltak. Az iskola megtekintését követően Szauter Terézia két történelemórát tartott a 12. B osztállyal. A tanulók iPad-ekre feltöltött mBook segítségével ismerkedtek a Kinek a felelőssége? – A Holocaust Magyarországon témával. A magyar történelem oktatására készült, német nyelvű digitális tankönyvet a TÁMOP tankönyvfejlesztési projekt keretében állították össze. A végzősök az mBook segítségével kialakított álláspontjukat a „Jugend debattiert” elnevezésű, fiatalok számára rendezett nemzetközi vitaverseny módszerei alapján ütköztették. A tanórák után Scherer Gabriella számolt be a tanórai tablet használat gyakorlati tapasztalatairól. Délután Szauter Terézia bemutatta, milyen módszerekkel segítenek az iskola tanulóinak a szakmaválasztásban. Kifejtette, hogy fontosnak tartja a 9. és 10. osztályosok önismereti képzését, képességeik, kompetenciáik, érdeklődési köreik bővítését. A 10. és 11. osztályba járóknak lehetőségük van különböző szakmákat és továbbtanulási lehetőségeket megismerni. Ebben az osztályfőnöki órák és a kötelező közösségi szolgálat is fontos szerepet játszanak. Az MNÁMK vezetője örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az intézmény pályaorientációs felelőse személyes tanácsadással segíti a diákokat, valamint németországi egyetemi látogatást is szervez a külföldi tanulmányok iránt érdeklődő tanulóknak. „A tizenegyedikesek egyhetes szakmai gyakorlaton vesznek részt a tanév végén, majd 12. évfolyamon projektnap keretében mutatják be tapasztalataikat. Jól működik a már végzett diákok tudásmegosztása is, akik pályaválasztási börze keretében látják el tanácsokkal a jelenlegi diákokat.“ A prezentációt követően a német és magyar delegációk tagjai a legközelebbi közös iskolai projektekről és cserekapcsolatokról egyeztettek.

53672025_2185441394828432_705275501639368704_n

A következő napot a német küldöttség Pécsen töltötte. A vendégeket Englenderné Hock Ibolya, a Koch Valéria Iskolaközpont vezetője és Amreinné Pesti Ágnes, a gimnázium igazgatója fogadta. A vendégek először Sillmann Gabriella egynyelvű német osztályában egy matematika órát, majd Hüse Rita angolóráját tekintették meg. Ezt követően a magyar kollégákkal együtt elemezték a tabletek tanórákon való felhasználásának egyéb lehetőségeit.

Délután következett a második téma. A résztvevők a gimnáziumból felsőoktatási intézményekbe történő átmenet nehézségeit, koncepcióit és modelljeit vitatták meg. Március 14-én, a baden-württembergi küldöttség Budapestre utazása előtt még szóba kerültek a projekt őszi stuttgarti folytatásának előkészületei is, amelyen a résztvevő magyar és német oktatási intézményeknek lehetőségük lesz további tapasztalatcserére.

53142864_1001908200008890_6134789813678637056_n

– A mostani találkozó nagyszerű lehetőséget nyújtott számunkra, hogy közelebbről megismerjük mindkét résztvevő fél gyakorlati módszereit az érintett témában – összegezte a találkozót Weigert József. – Tapasztalatokat gyűjthettünk és cserélhettünk. Próbáltunk a német delegáció számára gazdag programot összeállítani: hospitálásokkal, tanulókkal és tanárokkal való megbeszélésekkel vártuk őket, hogy a feladatkörünk minél szélesebb palettáját ismerhessék meg. A 2019. októberi viszontlátogatás a jelenlegi tervek szerint ugyancsak ilyen tartalmas lesz. Nagy érdeklődéssel és kíváncsisággal várjuk!

Deutschválts nyelvet

Címkék:

Kapcsolódó cikkek:

© 2004 - 2019 • Magyarországi Német Kulturális és Információs Központ, Minden jog fenntartva!
logo